موشک ها و پهپادهايب ايراني خارهايي در چشم آمريکا و رژيم صهيونيستي

موشک ها و پهپادهايب ايراني خارهايي در چشم آمريکا و رژيم صهيونيستي

موشک ها و پهپادهای جدید ایرانی

دومین روز هفته دولت امسال را باید یکی از روزهای اقتدار آمیز و افتخار آفرین برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد نمود، چرا که در این روز با حضور رئیس جمهور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از جدیدترین دستاوردهای نظامی یعنی چهار پروژه فوق پیشرفته در حوزه های موشکی و پهپادی، رونمایی شد.

دومین روزهفته دولت امسال را باید یکی از روزهای اقتدار آمیز و افتخار آفرین برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد نمود، چرا که در این روز با حضور رئیس جمهور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از جدیدترین دستاوردهای نظامی یعنی چهار پروژه فوق پیشرفته در حوزه های موشکی و پهپادی، رونمایی شد.این چهار پروژه شامل دو فروند هواپیمای بدون سرنشین به نام های «پهپاد رهگیر کرار ۴» و «پهپاد فتوگرامتری مهاجر چهار» و دو فرورند موشک کروز به نام «قدیر» و «نصر بصیر» می باشد که رونمایی از آن ها به خوبی نشان می دهد که جمهوری اسلامی هم اکنون به جایگاه برتری رسیده و به عنوان یک قدرت تأثیر‌گذار در سطح منطقه و جهان  مطرح می باشد، به طوری که هیچ معادله قدرتی در منطقه بدون حضور ایران امکان شکل‌گیری ندارد. حال در ادامه با توجه به اهمیت استراتژیکی امکانات نظامی مذکور که بی شک بیانگر قدرت و اقتدار دفاعی ایران در مقابله با هر گونه تهدیدات خارجی است، به بررسی مختصات آن ها می پردازیم.

                              پهپاد رهگیر کرار4

دانشمندان و متخصصان کشور از همان ابتدای راه صنعت  ساخت پهپاد، در تحریم قرار داشته و با اتکا به توان داخلی تاکنون موفق به توسعه و تولید بیش از 500 فروند از انواع مختلف هواپیماهای بدون سرنشین در این سال ها شده اند که در این زمینه پهپاد «رهگیر کرار 4» این مهاجم خستگی ناپذیر، نسل جدید هواپیماهای بدون سرنشین با موتور جت ایرانی است که به تازگی مورد رونمایی قرار گرفت.

اطلاعات منتشر شده در خصوص مختصات فنی و عمومی کرار4 نشان می دهد این پهپاد که قادر به حمل مواد منفجره بوده و می تواند آن را به سوی اهداف پیش بینی شده پرتاب کند، مأموریت رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز را بر عهده داشته، چنانکه نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن آن قابلیت‌های عملیاتی متنوع‌تری را برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور خواهند داشت. شایان ذکر است که اولین نسل کرار با چهار متر طول و قابلیت حمل 4 موشک ایرانی که در تابستان 1389 رونمایی شد، قادر به پرواز در مسافت های دوردست با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت است که می‌تواند دو بمب صد کیلوگرمی و یا یک بمب ۲۰۰ کیلوگرمی را حمل کند. حال با این حساب بهتر می توان به امکانات فوق پیشرفته ای که نسل جدید کرار از آن برخوردار است پی برد.

با این وصف وجود چنین هواپیمایی برای کشور یک حرکت مهم برای ارتقاء توان نیروهای مسلح کشور به شمار می رود چرا که هم در بعد راهکنشی (تاکتیکی) و هم در زمینه فناوری های بکار رفته کرار پنجره های جدیدی را گشوده است.

 

                        پهپاد فتوگرامتری مهاجر4

پهباد

مهاجر نام دسته‌ای از پهپادهاست که در ایران تولید شده اند و توسط ایران و حزب‌الله لبنان استفاده می‌گردند بطوری که به گفته منابع صهیونیستی پهپاد مرصاد ۱ که حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۴ برای مدت پنج دقیق آن را بر فراز اراضی اشغالی به پرواز در آورده و ترس و وحشت عجیب صهیونیست ها را برانگیخت از نوع مهاجر ۴ بوده ‌است که موتور آن ۱۰ اسب بخار قدرت دارد و قادر به پرواز در ارتفاع ۲ کیلومتری با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است.  

جدیدترین نسل این هواپیمای بدون سرنشین که به همت هوش و نبوغ متخصصان جوان ایرانی ساخته و به مرحله تولید رسیده است، پهپاد فتوگرامتری مهاجر۴ نام دارد که قادر است نقشه های هوایی را با کاربری نظامی و غیر نظامی در اختیار کاربران قرار دهد. اطلاعاتی که در مورد مهاجر۴ منتشر شده بسیار محدود می باشد، اما همین بس که گفته شود مهاجر4 پهپاد پیشرفته و مطمئنی است که برای نخستین بار توانمندی های خود را در نقشه برداری هوایی در خدمت دفاع و توسعه ملی کشور قرار می دهد.

                          موشک کروز قدیر

موشک کروز  قدیر

 

قدیر نسل جدیدی از موشک های کروز جمهوری اسلامی ایران است که اهداف دریایی دشمن را با دقت و قدرت تخریب به مراتب بیشتر از موشک ها کروز ضد کشتی نور و قادر منهدم می کند. این موشک که تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد، بیشترین برد را در میان کروزهای دریایی ایران داشته و در صدر لیست کروزهای ایرانی تکیه زده است. ضمن این که موشک قدیر، همچون دیگر موشک های هم خانواده خود یعنی نور و قادر که بیش از 300 کیلومتر برد دارند، امکان شلیک از ساحل و شناورها را دارد. اما مزیت عملیاتی برجسته موشک قدیر امکان پرتاب آن با سامانه های موشکی قبلی است که انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح را افزایش می دهد.

                         موشک کروز دریایی نصر بصیر

موشک کروز دریایی نصر بصیر

طبق اطلاعاتی که منتشر شده، موشک نصر بصیر موشک کروز دریایی است که علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجو گر بدون انتشار، به ویژگی های عملیات در سکوت و هوشمندی نیز مجهز شده است. این دستاورد جدید که حاصل کار دانشمندان و صنعتگران سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است بر توان دفاع دریایی نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران می افزاید.با اینکه هنوز در مورد مختصات درونی این موشک اطلاعاتی منتشر نشده است ولی با نگاهی گذرا به نسل های اولیه این موشک که با نام نصر-1 از سال 1388 به خدمت نیروهای مسلح ایرانی در آمده است بهتر می توان به امکانات قدرتمندی که نصر بصیر از آن برخودار است پی برد.

نصر-1 که قابلیت پرواز در ارتفاعی خاص را دارد و با پروازی هوشمند و پایدار به طرف هدف حرکت می کند، یک موشک کروز بسیار دقیق و رادار گریز ساخت داخل ایران است، که قابلیت از بین بردن هدف‌های ۳۰۰۰ تنی مانند کشتی‌های جنگی را داشته و می‌تواند از پایگاه‌های ساحلی و هم از شناورهای جنگی پرتاب گردد. حالا، با رونمایی موشک قدیر و نصر و پیوستن این دو به سازمان رزم نیروهای مسلح در آینده نزدیک، خانواده ۵ عضو کروزهای دریایی و بومی ایران، «۷ عضوی» شد.


کلام آخر این که دو نمونه جدید از موشک‌ کروز دریایی و دو فروند هواپیماهای بدون سرنشین که به عنوان جدیدترین دستاوردهای نظامی ایران در دومین روز از هفته دولت رونمایی و به جمع خانواده پهپادها و موشک های ایرانی پیوست نه تنها نشان از اقتدار و قدرت رو به پیشرفت کشور آنهم در شرایط تحریم دارد بلکه افزون بر آن ورود این امکانات جدید به حوزه صنعت دفاعی نقش بسزایی نیز در بازدارندگی برای نیروهای نظامی دشمن داشته بطوریکه می‌توانند کابوسی برای شناورهای و پرنده های جاسوس آنان در آب های جنوبی کشور باشند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: